Prašymas Vilniaus merui Artūrui Zuokui Spausdinti
Parašė Lietuvos Centro partijos Vilniaus skyrius   
Penktadienis, 25 Sausis 2013 18:10

Masinės informacijos priemonėse pasirodė informacija (Delfi.lt, Ekonomika.lt, Lrytas.lt ir kt.), jog Vilniaus miesto taryba apsvarstė naujų transporto rūšių Vilniaus mieste koncepciją ir 26 miesto tarybos nariai jau balsavo „UŽ“ palaikydami Tramvajaus koncepciją. Todėl, atsižvelgiant į šiuos miesto tarybos veiksmus, kreipiamės į Jus prašydami atsakyti į mums rūpimus klausimus.
Minėti savivaldybės veiksmai kelia įtarimą ar Jūsų vadovaujama Vilniaus miesto taryba nusistatydama savo veiklos kryptis ir darbo prioritetus juose nesumaišote viešųjų ir privačių interesų ir ar taryba nėra praradusi realybės jausmo? Mieste katastrofiškai trūksta vaikų darželių, mūsų vaikams tenka žaisti dulkėtuose kiemuose. XXI a. antrąjame dešimtmetyje dalis miestiečių gyvena namuose, kuriuose nėra kanalizacijų ar vidaus vandentiekio, mieste nebeliko nei vienos viešosios pirties. Ženkli dalis gatvių nepadengtos asfalto danga, kasdien tenka važinėti duobėtomis miesto gatvėmis, o daugiabučių kiemuose visiška automobilių statymo anarchija. Miestas paskandintas skolose – kas ir kada tuo susirūpins?
Savivaldybė ketina Vilniaus mieste atsisakyti ekologiškai švaraus ir netriukšmingo troleibusų transporto, jį keičiant į kitą ekologiškai švarų transportą – tramvajų? Ar ne pigiau būtų atnaujinti jau veikiantį Troleibusų parką ar investuoti į biokuru varomų autobusų parko augimą?
Vien Tramvajaus projekto „parengiamieji darbai“ Vilniaus miesto gyventojams kainuos daugiau nei 30 mln. litų? Ar ne verčiau būtų šiuos pinigus skirti aukščiau minėtoms problemoms spręsti. Ar galite patvirtinti / paneigti, jog šiuo 30 mln. litų išvaistymu šis projektas nesibaigs?
Prašome Jūsų atsakyti ir į kitus mums kylančius klausimus. Kiek kainuos planuojamos pirmosios ("Stotis - Santariškės") tramvajaus linijos statyba, važiavimo bilietas šiuo maršrutu ir per kiek laiko šis projektas turi atsipirkti?
Iš kur miestas ketina gauti pinigų tramvajaus linijų statybai, kai jo biudžetas jau yra praskolintas?. Jeigu visgi ketinama dar skolintis, tai iš kur ir kokiomis sąlygomis tai bus daroma? Ar tramvajaus „verslo planas“ bus apdraustas ir kas tokiu atveju atsakys, jei jis pasirodys nerentabilus? Kiek lėšų planuojama skirti tramvajaus projektui, nes matomai jis neapsiribos tik vienos linijos statyba?
Atkreipiame dėmesį ir į politinius aspektus: ar Jūs ir Jūsų vadovaujama taryba apskritai turi rinkėjų mandatą vykdyti tokį brangiai kainuojantį projektą kaip tramvajaus statyba? Toks klausimas kyla dėl to, kad nei jūsų, nei kitų savivaldybės politinių partijų savivaldos rinkimų programose 2011m. kalbos apie tokį projektą nėra, o pažadai: mieste atpiginti šildymą 20 proc, priartinti valdžią prie žmogaus, 6000 litų atlyginimas ir kt. išvirto į miesto seniūnijų sunaikinimą ir nedarbo augimą.
Laukiame išsamių ir argumentuotų atsakymų.